24 Kasım 2011

Dünyanın parasını verdik çeyiz hazırladık, eşantiyon niyetine de koca versinler!

Daha ilkokul yıllarında mutfak leğenine kadar çeyizi hazır olan bi kız vardı sınıfta... Nasıl övünür nasıl gerinirdi, iğne oyalarını sınıfa getirir gösterirdi. Okumadı o kızcağız. Çeyizinin modasının geçmesin diye bi çocuğa kaçtı. Kendime güvenmediğimden olsa gerek, allahım korusun bende kaçarım diye çeyiz hazırlatmadım annemlere. Ama aile büyükleri el birliği yapmış gizliden gizliye hazır etmişler her şeyi. Aman efenim 24 parça sehpa örtüsü, şömentablalar, fiskoslar... Ohoo sanırsınız ki adam kapıda hazır bekliyor. 
İnsan evlenme ihtimali yokken 'yahu çeyiz ne allasen, ne zaman evlenirim kim bilir o zamana modası geçer... o parayla kaç ayakkabı alırım ben peheee' diye hayıflanıyor. Oysaki annem ve aile büyükleri zamanı geldiğinde kıymetini anlayacağıma pek eminler... Canlarım daha benim kıymetimi anlayan olmadı ki ben çeyizin kıymetini anlayayım.
Yemin ediyorum biri bu çeyizi görse oracıkta nikahı basar bana. 
Neyse efenim çeyiz demode gibi olsa da güzel bir gelenektir. Yaşatmak ise hepimizin boynunun borcudur..! Atalarımız ne demiş 'gelin çeyiz düzer, damat ise...' öhö öhö
Ayrıca bu yazıyı 10 kişiye okutmayan evde kalır benden söylemesi. Öptüm canım :*


coko_prenses_

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder